Po trzech tygodniach kierowcy Formuły 1 wracają do walki o punkty. W niedzielę po raz drugi w karierze mistrzem świata może zostać Max Verstappen. Jeśli tak się stanie, Holender zostanie najszybciej koronowanym czempionem od czasów legendarnego Michaela Schumachera.
Po 16 rundach tegorocznego sezonu Verstappen przewodzi w klasyfikacji generalnej kierowców, mając w swoim dorobku 335 punktów. Drugi Charles Leclerc traci do Holendra 116 punktów. Trzeci Sergio Perez ma na swoim koncie jeszcze sześć "oczek" mniej. Matematyczne szanse na mistrzostwo ma jeszcze George Russel, który dotychczas zdobył 203 punkty.
Do końca sezonu pozostało już tylko sześć rund i końcowy triumf kierowcy Red Bulla jest coraz bardziej prawdopodobny. Tytuł Verstappen może zapewnić sobie już w niedzielę w Singapurze. Żeby tak się stało, musi spełnić się jeden z dwóch scenariuszy:
– Verstappen musi wygrać i odnotować najszybsze okrążenie. Leclerc może finiszować najwyżej na ósmym miejscu, a Perez na czwartym miejscu;
– jeśli Verstappen wygra, lecz nie zdobędzie dodatkowego punktu za najszybsze okrążenie, Leclerc może dojechać do mety w najlepszym wypadku na dziewiątej pozycji. Z kolei Perez musiałby zająć maksymalnie czwarte miejsce bez najszybszego okrążenia;
Verstappen nie będzie w Singapurze zależny tylko od siebie, lecz przy korzystnym splocie okoliczności może przejść do historii. Ostatnim zawodnikiem, który zapewnił sobie mistrzostwo świata szybciej od niego, był w 2002 roku Michael Schumacher. Niemiec pewny tytułu był już na sześć rund przed końcem sezonu. Wyczyn ten robi jeszcze większe wrażenie, jeśli wciąż pod uwagę, że ówczesny kalendarz liczył sobie tylko 17, a nie – jak obecnie – 22 wyścigi.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1009 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.